Androida program på PC?
15 inlägg
• Sida 1 av 1
Androida program på PC?
Ja nu kommer jag med en krånglig fråga igen. I tråden om surfplattor fick jag frågan om varför jag ville ha en platta öht , kunde jag inte ladda ner programmen i datorn? När jag då svarade att i PC har man ju Windows som Operativsystem och då funkar ju inte det androida operativsystemet. Men då svarade en annan piffif medlem att det fanns ett program att installera på burken som gör att man kan använda dom androida programmen.Ok. Då dök det upp lite frågor:
* Finns den programvaran gratis att ladda ner?
* Är det enkelt att installera och att sedan bruka programmet?
* Vad ställer programmet frö krav på min PC för att funka. Skulle det gå på en minilaptop tex?
* Finns det problem som kan tillkomma för den övriga delen av datorn. Tänker på Om viss programvara inte är kompatibel med detta program.
* Hur funkar det sen då? Finns det appar att få tag i till datorn sen eller blir det knepigt? Kan man använda tex. colornote på datorn då istället för mobilen tex?
Ja många frågor om något jag inte har någon koll på alls. Ska bli intressant och se om jag fattar något mer sen
* Finns den programvaran gratis att ladda ner?
* Är det enkelt att installera och att sedan bruka programmet?
* Vad ställer programmet frö krav på min PC för att funka. Skulle det gå på en minilaptop tex?
* Finns det problem som kan tillkomma för den övriga delen av datorn. Tänker på Om viss programvara inte är kompatibel med detta program.
* Hur funkar det sen då? Finns det appar att få tag i till datorn sen eller blir det knepigt? Kan man använda tex. colornote på datorn då istället för mobilen tex?
Ja många frågor om något jag inte har någon koll på alls. Ska bli intressant och se om jag fattar något mer sen
Androida program på PC?
Jag hittade ett program som heter Bluestacks som gör att du kan köra adroid-appar på PC'n: http://bluestacks.com/ Den kan även synka appar mellan mobilen å datorn.
Androida program på PC?
Hur tror du folk utvecklar program till smartphones?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Androida program på PC?
plåtmonster skrev:Hur tror du folk utvecklar program till smartphones?
Det vet väl inte jag. Jag vet ju ingenting.
Androida program på PC?
Krillo skrev:Jag hittade ett program som heter Bluestacks som gör att du kan köra adroid-appar på PC'n: http://bluestacks.com/ Den kan även synka appar mellan mobilen å datorn.
Bluestacks är fint
Androida program på PC?
kullan skrev:Men frågan är: Kan man ha det på en minilaptop?
Här är en länk Requirements to run Bluestacks.... Det är Bluestacks användarforum så dom som svarar där är troligen utvecklarna själva (har inte kollat om det är så iofs).
Jag har själv kört Bluestacks på min Macbook under Win7 utan problem. Men jag har hela 8 GB RAM-minne, vilket är ganska mycket, och ändå upplevde jag Bluestacks som ett ganska tungt program. Att köra Bluestacks blir ju i praktiken som att köra en mini-variant av Linux i ett Windows-fönster, för att förklara det enkelt. Själva Android är byggt på Linuxkärnan vilket innebär att Android är en variant av Linux, visserligen specialanpassad, men ändå. Sedan är ju Linux ett "lättare" OS än Windows, i meningen att det normalt sett kräver mindre av hårdvaran än Windows. Så det borde ändå vara lättare att köra Bluestacks än att köra exempelvis en virtuell Ubuntu i ett Windowsfönster - något som din minilaptop troligen inte skulle klara särskilt bra.
Så ifall din minilaptop, kullan, klarar att köra Bluestacks är inte helt lätt att svara på. Det enklaste är nog ifall du ger oss dina tekniska detaljer - dvs fabrikatet, beteckningen/modellen, vilken processor, storlek på RAM-minnet & hårddisken, samt vilket OS du kör. Då kan säkert någon här klura ut ifall du kan köra Bluestacks. Helt klart verkar vara att man behöver minst 2 GB RAM.
Alternativ till Bluestacks finns nästan inte tyvärr_
- Ett projekt som heter Android-x86 försöker migrera hela Android till x86 dvs PC-plattform - har inte kollat status på det.
- http://ipadian.net/ är ett gratisprogram som tydligen kan emulera iPads variant av iOS på PC men det är ju inte det du vill ha...
- http://youwave.com/ är ett alternativ till Bluestacks men tyvärr inte gratis och bara med 4-dagars trial..
Här är ett krångligt sätt som kräver en ganska kraftig PC: How to run Android 2.3 Gingerbread on VMWare/Virtualbox
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Androida program på PC?
Jag har en testpilot som har testat åt mig. Pojkvännen provade programmet på sin minilaptop och det fanns inte minnet nog för att använda programmet. Och det är tveksamt om det funkar på min stationära.
Androida program på PC?
Även om man kör Android på en PC så är det massor med appar som lär fungera uselt eftersom PC'n saknar ett antal funktioner som finns på Androidmobiler så som touchscreen (med multitouch), rörelsekänslighet och GPS så samtliga appar som kräver något av det lär inte fungera på en dator.
Androida program på PC?
Kommit ett alternativ till Bluestacks från Kina: Windroy
Här är en tidig recension som skrev i januari när produkten hette WindowsAndroid:
WindowsAndroid lets you run Android 4.0 natively on your PC
Är tydligen inte "bara" en virtuell maskin som Bluestacks utan verkligen inledningen på ett seriöst försök att porta Android till "native" Windows.
@Kullan: på den extremt kortfattade produktsidan, står ingenting om systemkrav. Frågan är ifall din PC skulle klara att köra Winroy...
Här är en tidig recension som skrev i januari när produkten hette WindowsAndroid:
WindowsAndroid lets you run Android 4.0 natively on your PC
Är tydligen inte "bara" en virtuell maskin som Bluestacks utan verkligen inledningen på ett seriöst försök att porta Android till "native" Windows.
@Kullan: på den extremt kortfattade produktsidan, står ingenting om systemkrav. Frågan är ifall din PC skulle klara att köra Winroy...
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Androida program på PC?
Skulle det dunka för att arkivera e-post från Android på PC? Annars tänkte jag starta en separat "hjälp-mig-tråd" om det...
Androida program på PC?
Som uppdatering kan jag nämna att jag har nu Bluestracks på min dator. Och datorn har inte pajat utan funkar utan problem.Dock verkar appen funka skitdåligt då den inte hittar några androidappar som man söker.