Android mobilspel

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Android mobilspel

Inläggav DanielP » 2014-07-31 13:52:21

Så fort jag åker buss eller är med min familj på besök hos någon så sitter jag med min mobil i ett avsides hörn. Jag lirar en hel del spel på min mobil. Jag lirar BARA strategispel eftersom jag vill träna min hjärna. Actionspel är inte min grej.

Några tips på spel jag har installerade och lirar ibland:

Small General
Andra världskriget. Pansarvagnar, artilleri och allt möjligt. Tydliga ikoner som syns bra även på små mobiler. Superkul!
Bild
Man kan testa det gratis på Google Play.
http://play.google.com/store/apps/details?id=com.smallgeneraldemo

Strategy Rome in Flames
Man spelar som barbarstammar och strider mot romarna. Tex Anglo-saxons som invaderar England 400 e.Kr. Skitkul!
Bild
http://play.google.com/store/apps/details?id=com.rexopax.romeinflamesFREE

Populus Romanus
Man ska skapa Romarriket. Man börjar med att erövra Italien. Sen kan man spela en kampanj som Hannibal som ska invadera Rom.
Bild
http://play.google.com/store/apps/details?id=com.populusromanus_free

Berätta gärna vad ni spelar.
:-)005
DanielP
Förhandsgranskad

Anslöt: 2014-07-26

Android mobilspel

Inläggav brunneng » 2014-07-31 17:34:42

Baldur's Gate.
Försökte "Tales of Honor" men ruttnade totalt på micropayement, också kallat pay-to-win. :-(
brunneng

Anslöt: 2014-06-12

Android mobilspel

Inläggav DanielP » 2014-08-01 0:15:18

brunneng skrev:Baldur's Gate.
Försökte "Tales of Honor" men ruttnade totalt på micropayement, också kallat pay-to-win. :-(

Pay-to-win är skit. Lurendrejeri.
DanielP
Förhandsgranskad

Anslöt: 2014-07-26

Android mobilspel

Inläggav Miche » 2014-08-02 1:07:38

Hay Day gillar jag. Visserligen kan man köpa sig fördelar men med lite tålamod och smart spelande behöver det inte kosta en spänn och ändå går det att komma riktigt långt.

Man kan vara social i spelet (dvs få hjälp av andra samt hjälpa andra) men det är inget krav för att spela.

Kravlösheten gör att det passar många olika spelare.

Det finns reklam i spelet men även den kan man skippa att se, jag brukar dock starta den och göra något annat i en minut eftersom man får en liten belöning efteråt.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Android mobilspel

Inläggav Sadistic » 2014-08-02 1:08:57

Miche skrev:Hay Day gillar jag. Visserligen kan man köpa sig fördelar men med lite tålamod och smart spelande behöver det inte kosta en spänn och ändå går det att komma riktigt långt.

Man kan vara social i spelet (dvs få hjälp av andra samt hjälpa andra) men det är inget krav för att spela.

Kravlösheten gör att det passar många olika spelare.

Det finns reklam i spelet men även den kan man skippa att se, jag brukar dock starta den och göra något annat i en minut eftersom man får en liten belöning efteråt.

jag finner det spelet riktigt kul med :) gillar också att det är cross platform så om jag skaffar en android eller annat så kan jag spela vidare på den telefonen.
Sadistic

Anslöt: 2013-12-09

Android mobilspel

Inläggav kullan » 2014-08-02 1:15:47

Själv har jag blivit förtjust i bokstavsspel. Wordfeud , Ruzzle , Ordjakten , Quizkampen och Wordbase. Alla finns för android.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Re: Android mobilspel

Inläggav Zirre » 2014-08-02 22:15:51

Candy Crush
Zirre

Anslöt: 2009-12-08

Inläggav tahlia » 2014-08-03 0:34:22

Plague Inc finns till android, till min stora lycka.
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Android mobilspel

Inläggav Lilla Gumman » 2014-08-03 10:03:42

Hay Day och Candy Crush är kul. Gillar även Hungry Cat Picross, Lemmings Defense, School Driving 3D, CSI: Hidden Crime och Action Blox.
Lilla Gumman

Anslöt: 2007-08-01

Inläggav kullan » 2014-08-03 11:25:15

Jag har en del av de facebookspel jag spelar även på androiden. Då synkar man mobilapp med facebookkontot.
kullan

Anslöt: 2011-04-15

Återgå till Intressanta intressen

Logga in