Alltså... om kvinnors val av partners

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Pemer » 2008-03-09 2:41:07

Jag hoppas vid gud att de klipper det här schysst... ett avsnitt i en känd serie sedan några säsonger... om två olika lite ovanligare former att lära sig möta en partner. Jag blev kontaktad att vara en av deltagarna i den ena, en tjej som lär killar läsa tjejers signaler, och par att lära sig finna mest möjliga njutning för kvinnan... och när jag fick berätta om mig själv i inför-snacket hos produktionsbolaget och nämnde Asperger så blev de mycket intresserade och vred om avsnittets fokus lite på mig också.

Återkommer när jag vet mer om när det blir sändningsdags... är väl inte meningen att jag ska pladdra för mycket heller. Så jag ska kanske vänta med att avslöja kanal och serie tills det närmar sig.

Mita som har dessa kurser har skrivit en bok också. Titeln är hur rak på sak som helst, "Konsten att få knulla". :lol: Lite om henne och om boken på http://www.knullboken.com...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:39:13, redigerad totalt 1 gång.
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav Pemer » 2008-03-09 2:45:53

Borde kanske byta avatar igen förresten, nu är jag slätrakad igen. Fixar aldrig att ansa den där ringen ordentligt, det är då den åker av igen. Nu får vi se om jag sparar till en ny direkt eller inte... Kanske blir läge att odla helskägg när det där sänds, där är jag slätrakad... vi får se...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:39:13, redigerad totalt 1 gång.
Pemer

Anslöt: 2007-02-08

Inläggav Garum » 2008-03-10 15:51:40

GunnarAdler-Karlsson skrev:Stockholm den 18 februari 2005
Statsminister Göran Persson
103 33 Stockholm

Käre Landsfader,
I Regeringens Skrivelse 2002/03:140 till Riksdagen kan man, som media påpekat de senaste dagarna, läsa att den svenska ”regeringen betraktar manligt och kvinnligt som ’sociala konstruktioner’, dvs. könsmönster som skapas utifrån uppfostran, kultur, ekonomiska ramar, maktstrukturer och politisk ideologi”. Där står också att regeringens övergripande mål är ”att kvinnor och män skall ha samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter inom alla väsentliga områden i livet.”
Självklart är det så. All biologi är naturligtvis bara ”sociala konstruktioner”. Dock, som Du vet, är frågan inte helt ny. Därför måste extra insatser krävas. Låt mig i undersåtlig vördnad ge dig tre tips på åtgärder.
Det första kan Du hämta från Aristofanes berömda skildring, Ecclesiazusae, av hur kvinnorna, för 2400 år sedan, genom en kupp tog makten i Atens riksdag. För att skapa jämlikhet mellan könen bestämde de omedelbart att kvinnor skulle få samma rätt som män att ”stöta” på det andra könet. Men då klagade en del något äldre damer över att detta ändå inte skulle bli helt jämlikt. Ty de yngre och mest aptitretande männen skulle bara falla för yngre kvinnor. Debatten slutade med att man i lag fastslog att ingen ungersven skulle ha rätt att lägra någon yngre kvinna innan han tillfredsställt minst tre äldre damer.
Om detta inte räcker och om Du verkligen, käre Landsfader, vill gå till historien, skall Du nu satsa på den moderna vetenskapen för att bota ett av Naturens värsta misstag.
Livet har existerat under drygt 3,6 miljarder år. Under de första tre miljarderna fortplantade det sig, likt amöbor och ett av dina stödpartier, medelst delning, vilket naturligtvis är politiskt helt korrekt. För ungefär 600 miljoner år sedan gjorde Naturen sitt stora misstag; den förvandlade denna ”parthenogenesis” till ”meiosis”, till fortplanting genom sexuell verksamhet och biologisk rekombination av kvinnliga och manliga arvsegenskaper.
Att tro att 600 miljoner år skulle kunna lämna några bestående men är naturligtvis naivt. I dag finns det stora möjligheter att gå tillbaka till den ursprungliga formen av fortplantning. I kriminaldebatten i USA diskuterar man ”biologisk kastrering” genom att manipulera innehållet av testosteron i den där ”sociala konstruktionen” som hänger och slänger mellan männens ben. Då alla män kan betraktas som potentiellt kriminella, är detta en idé som bör generaliserades. Den kan i nästa valkampanj bli lika tilltalande som en skattehöjning.
Detta i all synnerhet som mannen inte längre behövs, inte ens under femton minuter, då kvinnor, med de vetenskapliga framstegens hjälp, snart kommer att kunna klona sig själva.
Således, tillåt ett manligt missfoster föreslå att Du inför nästa val satsar på en trefaldig lagstiftning: 1) om ungersvenners skyldigheter, 2) om en generell biologisk kastrering av män samt 3) om flera miljarder i stöd till forskning om kvinnors kloning av sig själva, en i sanning ”social konstruktion” varmed männen helt kunde avskaffas.
Underdånigst
Gunnar Adler-Karlsson

8)
Senast redigerad av Garum 2011-05-04 11:39:13, redigerad totalt 1 gång.
Garum
Får inte posta

Anslöt: 2007-12-11

Inläggav Thunderchild » 2008-03-10 16:38:44

Lime skrev:Det är ett märkligt fenomen, men det verkar så fort män blir celeberiteter så dras många kvinnor till dom, även om de blir ökända istället för välkända, kvinnorna dras som magneter till kändisar.
Bättre ökänd än okänd uppenbarligen. :idea:

Tror inte kändisskapet i sig är grejen här..

En viss typ av kvinnor tycks helt enkelt ha en starkare drift i reptilhjärnan att söka den farligaste och brutalaste hannen. Den som ursprungligen hade störst möjlighet att försvara henne.

Det verkar oxå finnas en kategori kvinnor som tror att männen behöver dem för att komma på rätt spår igen. Kvinnor som har ett behov av att hjälpa för att känna sig duktiga.
Thunderchild

Anslöt: 2006-09-04

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in