Allt-i-ett-skrivare
62 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
När jag köper skrivare så är det första jag kollar var toners och bläckpatroner kostar. Exempelvis här: http://www.myink.se.
Jag menar, det är ju dumt att köpa en billig skrivare om det sedan visar sig att tillbehören är svindyra.
Jag menar, det är ju dumt att köpa en billig skrivare om det sedan visar sig att tillbehören är svindyra.
Senast redigerad av hej 2011-05-05 0:37:14, redigerad totalt 1 gång.
Nu är jag tillbaka och tjatar om skrivare igen.... Jag köpte aldrig någon skrivare förut, kunde aldrig bestämma mig och min gamla skrivare började funka igen helt plötsligt, men nu börjar den denfinitivt sjunga på sista versen så nu måste jag verkligen köpa ny, snarast möjligt.
Och jag funderar lite grann på den här som jag senast också nämnde i tråden:
http://www.epson.se/internetLive/dctm/c ... .inter.jsp
Kostar ca 500 kr på Netonnet
Jag har kollat upp priser på patroner (fanns dock inte på myink.se) och priserna var helt okej. Men nu har jag lite frågor:
Det står så här på skrivaren:
"Kompatibel med: Windows 2000/XP/XP-x64/Vista, Mac OS 10.3.9 eller senare"
Betyder det att den inte funkar med Windows 7 ?
Jag funderar på att köpa en laptop också snart och har hört att Windows 7 skall vara ett bra operativsystem att kolla efter.
Om scannern står det "600 x 1200 dpi".
Är detta bra, dåligt eller okej? På andra apparater står det andra dpi-tal och jag vet inte vad som är bäst, höga eller låga?
Det är 4 st bläckpatroner till den, är detta okej eller bör man ha fler? (har sett att det är 5 patroner på vissa andra apparater).
Och jag funderar lite grann på den här som jag senast också nämnde i tråden:
Kostar ca 500 kr på Netonnet
Jag har kollat upp priser på patroner (fanns dock inte på myink.se) och priserna var helt okej. Men nu har jag lite frågor:
Det står så här på skrivaren:
"Kompatibel med: Windows 2000/XP/XP-x64/Vista, Mac OS 10.3.9 eller senare"
Betyder det att den inte funkar med Windows 7 ?
Jag funderar på att köpa en laptop också snart och har hört att Windows 7 skall vara ett bra operativsystem att kolla efter.
Om scannern står det "600 x 1200 dpi".
Är detta bra, dåligt eller okej? På andra apparater står det andra dpi-tal och jag vet inte vad som är bäst, höga eller låga?
Det är 4 st bläckpatroner till den, är detta okej eller bör man ha fler? (har sett att det är 5 patroner på vissa andra apparater).
Senast redigerad av Heliora 2011-05-05 0:37:14, redigerad totalt 1 gång.
Det bör helt klart funka med Win7. De har bara missat att skriva dit det.
Senast redigerad av barracuber 2011-05-05 0:37:15, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Det funkar med största säkerhet med Win7. Du kan alltid kolla på Epsons hemsida om dom har drivare för Win7.
Scannern duger gott till normala behov. DPI-siffrorna spelar inte så stor roll i den här prisklassen. Du kommer nog ändå inte att scanna i högra än 300dpi.
4 patroner är okej. Fler patroner kan vara bra vid fotoutskrifter med hög kvalitet och bra färger men det är ändå inget en billig skrivare är speciellt bra på.
Scannern duger gott till normala behov. DPI-siffrorna spelar inte så stor roll i den här prisklassen. Du kommer nog ändå inte att scanna i högra än 300dpi.
4 patroner är okej. Fler patroner kan vara bra vid fotoutskrifter med hög kvalitet och bra färger men det är ändå inget en billig skrivare är speciellt bra på.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-05 0:37:15, redigerad totalt 1 gång.
Moggy skrev:Det funkar med största säkerhet med Win7. Du kan alltid kolla på Epsons hemsida om dom har drivare för Win7.
Nu är jag jättepinsamt okunnig här, ehhh.. är "drivare" samma sak som "drivrutin", eller? Och kan man alltså köra en skrivare på ett annat operativsystem än vad som står på skrivaren med hjälp av drivrutiner?
Jag försökte klicka på "Drivrutiner och program" inne på Epsons hemsida, men lyckades inte förstå ett jota där... Så pleeaaase skulle du eller någon kunna kolla upp detta för mig?
Här är som sagt den aktuella skrivaren inne på Epsons hemsida:
Tack för svar på mina andra frågor också, då kan jag kanske köpa den här skrivaren då (och hoppas att den funkar på Windows 7 också som sagt)
Senast redigerad av Heliora 2011-05-05 0:37:15, redigerad totalt 1 gång.
Drivare, drivis, det är ord för drivrutin! Driver på engelska!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-05 0:37:15, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Moggy skrev:Hittade inte modellen på Epsons sida. Förmodligen är det då en väldigt ny modell...
Vad menar du med "modellen"? Skrivaren som är Epson Stylus SX110 var ju i länken jag skickade. Eller var det drivrutiner till Windows 7 du inte kunde hitta?
Är det dumt att köpa skrivaren då?
Jag har kollat, det finns drivrutiner för Windows 7 så du behöver inte oroa dig över det!
Jag kan varken säga bu eller bä om skrivaren/scannern. Jag har en Epson-skrivare stående med ett antal färg patroner, eftersom jag använde den lite för sällan så torkade bläcket så det blev lite för dyrt att använda den, numera använder jag en Canon Pixma MP270 som jag är väldigt nöjd med (den har två patroner och de är inte så vansinnigt dyra, nu har dock bläcket tagit slut och jag har väldigt tight med pengar så det får vänta ett tag...) I den tog bläcket slut...
Jag kan varken säga bu eller bä om skrivaren/scannern. Jag har en Epson-skrivare stående med ett antal färg patroner, eftersom jag använde den lite för sällan så torkade bläcket så det blev lite för dyrt att använda den, numera använder jag en Canon Pixma MP270 som jag är väldigt nöjd med (den har två patroner och de är inte så vansinnigt dyra, nu har dock bläcket tagit slut och jag har väldigt tight med pengar så det får vänta ett tag...) I den tog bläcket slut...
Senast redigerad av Miche 2011-05-05 0:37:15, redigerad totalt 1 gång.
Heliora skrev:Moggy skrev:Hittade inte modellen på Epsons sida. Förmodligen är det då en väldigt ny modell...
Vad menar du med "modellen"? Skrivaren som är Epson Stylus SX110 var ju i länken jag skickade. Eller var det drivrutiner till Windows 7 du inte kunde hitta?
Är det dumt att köpa skrivaren då?
Jag hittade inte drivare till modeller du länkade till i Epsons lista över drivrutiner.
Nu hittade tydligen Miche det.
Men alla nya skrivare har drivare för Win7.
Om det är bra kan inte jag svara på, men i princip är det väl så att man får vad man betalar för. Det duger säkert om du inte har några jättestora krav.
Bra, tack! Då skall jag nog ta och beställa hem denna skrivare då!
Jag har Epson nu (Epson Stylus C46) och har aldrig haft problem med torkat bläck (använder inte heller skrivaren så ofta), så det var därför jag ville ha Epson igen. Trist att du haft såna problem med din gamla Epson, verkar inte som man kan lita helt och hållet på Epson då. Men jag köper nog denna nya Epson iallafall och får hoppas att man slipper torkat bläck-problem.
Jag har Epson nu (Epson Stylus C46) och har aldrig haft problem med torkat bläck (använder inte heller skrivaren så ofta), så det var därför jag ville ha Epson igen. Trist att du haft såna problem med din gamla Epson, verkar inte som man kan lita helt och hållet på Epson då. Men jag köper nog denna nya Epson iallafall och får hoppas att man slipper torkat bläck-problem.
Heliora skrev:Trist att du haft såna problem med din gamla Epson, verkar inte som man kan lita helt och hållet på Epson då. Men jag köper nog denna nya Epson iallafall och får hoppas att man slipper torkat bläck-problem.
Du kan inte lita på nån bläckskrivare, torkat bläck är ett problem på alla.
Men nu för tiden ska nog bläcket vara bättre.