Allt fler yngre aktiva på forumet?
Re: Allt fler yngre aktiva på forumet?
DIProgan skrev:Kanske dölja användares poster helt också [...]
Den funktionen finns numer och kallas ologiskt nog "ovänner" i kontrollpanelen. Kan göra forumet riktigt uthärdligt
kullan skrev:Tycker bara att man kan ju göra ett urval på de trådar man besöker.de man inte finner nåt nöje i hoppar man över bara.
Att hoppa över enstaka inlägg är sällan jobbigt. Däremot verkar det finnas många olika sätt att spamma sönder en tråd.
Miche skrev:dock råkar man ganska ofta ut för dysterkvistar med negativ uppfattning om det mesta, men vi vill gärna att även de medlemmarna ska få vara kvar och känna sig hemma.
Jo "dom" ja...
Hehe....
Dom gör mig mer nyfiken på negativ energi i universum, just med anspeling på antimateria.
Har en del teorier men håller dom för mig själv. Studerar dessa med stort intresse. Studieobjekt är alltid tacksamt. Just för att undersöka dom. Einstein 4ever <3!!!!
Antimateria. Menar inte yngre mer så....
Just vissa "objekt" studerar jag mer... de är vuxna.
Svarta hål är kul me. Vad som driver deras existens och när dom slutar existera...
De borde sluta existera snart tack. De kommer sluka massa annat godsint.
Just vissa "objekt" studerar jag mer... de är vuxna.
Svarta hål är kul me. Vad som driver deras existens och när dom slutar existera...
De borde sluta existera snart tack. De kommer sluka massa annat godsint.
nallen skrev:Att hoppa över enstaka inlägg är sällan jobbigt. Däremot verkar det finnas många olika sätt att spamma sönder en tråd.
Jag läser inte alla trådarna på forumet för alla ämnen intresserar inte mig.Är man inte intresserad av nåt trams så så hoppar man över tramstrådarna.Man behöver inte göra det svårare än så.Och jag läser inte alla inlägg på de trådarna jag går in på heller.
Om tramset höll sig i tramstrådarna vore det ju tillochmed enkelt.
Även nonsenstråden höll en viss kvalite från början - numer är den inte ens kul att läsa längre.
Även nonsenstråden höll en viss kvalite från början - numer är den inte ens kul att läsa längre.
nallen skrev:DIProgan skrev:Kanske dölja användares poster helt också [...]
Den funktionen finns numer och kallas ologiskt nog "ovänner" i kontrollpanelen. Kan göra forumet riktigt uthärdligt
Jag håller med jag älskar den funktionen
Ja det blir att spamma ovänner helt enkelt och hoppas på en dölj tråd funktion
DIProgan skrev:Ja det blir att spamma ovänner helt enkelt och hoppas på en dölj tråd funktion
Jo det vore det ultimata och att deras inlägg inte visades som olästa.
Bra det är mer yngre på forumet tycker jag.
Och vaf-n skrev jag igår när jag var full... här.
Jag är ett stort svart hål ju. Usch!
lol
lol
treeman skrev:Bra det är mer yngre på forumet tycker jag.
lol
Jo är man yngre själv så tycker man såklart det är bra med andra likasinnade. Det gör inte jag.
DIProgan skrev:treeman skrev:Bra det är mer yngre på forumet tycker jag.
lol
Jo är man yngre själv så tycker man såklart det är bra med andra likasinnade. Det gör inte jag.
Hehe.
I get your point.
DIProgan skrev:realtidskommunikation fungerar inte att moderera i efterhand då är det urspårat långt innan någon moderator hinner agera
Det var ju vad som påpekades tidigare när folk efterfrågade chattfunktion:
http://www.aspergerforum.se/post438684.html#p438684Titti skrev:Vi har diskuterat frågan om en chatt men för att det skulle fungera bra krävs det att någon modererar i realtid, dvs finns med och läser hela tiden. De resurserna finns inte.
Svårt att göra något åt den saken. Såvitt jag vet är det ingen moderator som heller bruka hänga särskilt mycket på chatten; jag gör det inte.
nallen skrev:Även nonsenstråden höll en viss kvalite från början - numer är den inte ens kul att läsa längre.
Faktum är att jag delar din upplevelse. Det känns som om forumet genomgår någonslaga motsvarighet till brain-drain.
Då ställer jag frågan igen.Vilket forum ska man vända sig till om man vill umgås med aspergare.Jag trodde det var hit man vände sig.Men här påstår ju vissa att här ska bara gå om man vill ha information.¨å vart vänder man sig.jag är ingen tonåring men gillar att prata strunt ändå.men då passar jag tydligen inte här enligt vissa medlemmar.Det känns lite förolämpande.
kullan skrev:Då ställer jag frågan igen.Vilket forum ska man vända sig till om man vill umgås med aspergare.Jag trodde det var hit man vände sig.Men här påstår ju vissa att här ska bara gå om man vill ha information.¨å vart vänder man sig.jag är ingen tonåring men gillar att prata strunt ändå.men då passar jag tydligen inte här enligt vissa medlemmar.Det känns lite förolämpande.
Det är väl ingen som sagt att du inte passar här. Var inte så självkritisk människa!
Här är vi en väldigt blandad skara och min uppfattning är att de allra flesta aspies passar här. Även om man i diskussionerna har diametralt olika synsätt.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Håller med KS, men vill inflika lite:
Ingen har skrivit att man enbart skall vända sig hit om man vill ha information. Vad som har skrivits är att vi är flera som anser att det trådar som skrivit bör ha ett diskussionsvärde. Att diskutera är väl om något en trevlig umgängesform?
Sen finns ju alltid chatten.
Ingen har skrivit att man enbart skall vända sig hit om man vill ha information. Vad som har skrivits är att vi är flera som anser att det trådar som skrivit bör ha ett diskussionsvärde. Att diskutera är väl om något en trevlig umgängesform?
Kristofer skrev:Sen finns ju alltid chatten.
Håller med KS, men vill inflika lite:
Oops det blev lite fel när jag skickade.men jag ville få fram att det var chatten som lockade mig mest när jag sökte hit.var ute efter en seriös chatt men där man ändå kunde skoja om allt strunt.
Men det har du ju! Chatten är precis så som du beskriver det ovan. Vad är då problemet med att vi efterlyser att diskussionsforumet främst blir fyllas av inlägg med substans och diskussionsvärde?
Jag vill bara påpeka att vi lever i ett extremt segregerat samhälle, där vi har delat upp människor i en massa fack. De minsta får umgås med varandra i stora grupper med för lite personal. De äldsta får sitta andra gamlingar på hem med för lite personal.
När människor i olika åldrar blandas uppstår det en dynamisk situation där vi kan ha utbyte av varandras åldersskillnader; impulsivitet och livsglädje, livserfarenheter, positivitet och klokhet.
JAG ÄR EMOT SEGREGERING!
När människor i olika åldrar blandas uppstår det en dynamisk situation där vi kan ha utbyte av varandras åldersskillnader; impulsivitet och livsglädje, livserfarenheter, positivitet och klokhet.
JAG ÄR EMOT SEGREGERING!
Håller med om att det är bra att vi är av olika bakgrund och i olika åldrar här på forumet. Men det behöver ju inte betyda att diskussionsvärdet skall sjunka som nu.
Kristofer skrev:Men det har du ju! Chatten är precis så som du beskriver det ovan. Vad är då problemet med att vi efterlyser att diskussionsforumet främst blir fyllas av inlägg med substans och diskussionsvärde?
Finns det verkligen inget utrymme för det?
jag är väl kanske småkorkad men vaddå mer diskussionsvärde?Jag tycker det diskuteras för fullt i alla trådar.Men som sagt jag kan ju göra en korkad bedömmning.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter