Allt fler yngre aktiva på forumet?
Re: Allt fler yngre aktiva på forumet?
Hundralappen skrev:
Visst, åldern dalar, yada, yada, yada.. Så bara för man är 20 så kan man inte komma med bra inlägg helt plötsligt? Finns det en specifik gräns för mognad etc?
Eftersom du vände dig till mitt inlägg - nej, det finns bevisligen ingen specifik gräns för mognad då även människor långt över 20 kan visa stor omognad i ett flertal avseenden.
Hundralappen skrev:Nej, jag tycker det ska vara som det är, vill man protestera på nått inlägg så gör det - det är ett forum, alla har rätt till en åsikt oavsätt ålder.
Någon var inne på något som stämmer även i detta avseendet - vill man protestera på ett inlägg så bör det bryta mot forumreglerna för att man ska komma någonvart - handlar det om att människor säger en hel del utan att ha något att säga så kommer inte protester att få slut på det.
Miche skrev:Dagobert skrev:[...] och vem fan är sven stolpe osv.
Han är väl ett jävla stolpskott, typ...
Jag gillar inte uppdelningen mellan yngre och äldre, det finns både äldre som gillar sådant som många tror att bara yngre gillar och det finns yngre som gillar sådant som man tror att bara äldre gillar, så en uppdelning funkar helt enkelt inte. Dessutom finns det faktiskt föräldrar som bryr sig om sina egna barns intressen, vilket är rätt bra för att ge ungdomarna en vettig uppväxt med föräldrar som faktiskt fattar vad de håller på med...
Gör en mixed zone då där alla kan vistas eller kanske snarare en vuxen hörna där folk under 30 inte får tillgång. Tillhörande IQ test o blabla. Ja, jag vet det är svårt på att inte säga omöjligt att gallra bort nötterna på förutbestämda regler. Vore helt enkelt skönt om forumet hade en diktatur med intresse för vuxna diskussioner.
DIProgan skrev:Gör en mixed zone då där alla kan vistas eller kanske snarare en vuxen hörna där folk under 30 inte får tillgång.
Men... hela forumet är ju en mixed zone.
Är det några trådar som är för infantila för din smak så är det bara att låta bli att läsa dom. Jag skulle tro att många forumister har trådar de undviker, men knappast att urvalet är speciellt konformistiskt, en del tycker illa om vissa trådar, andra har helt andra preferenser men jag tror inte det har speciellt mycket med ålder på användarna att göra.
Däremot skulle jag önska en funktion som heter Dölj denna tråd som gör att man kan välja bort trådar som inte visas vid vanliga sökningar utan bara kommer att finnas tillgängliga via ett menyalternativ som heter Dolda trådar där det även går att återställa statusen.
tahlia skrev:Ungefär så, ja. Chatten är mest en lekstuga och inte det, i realtid, givande utbyte jag hade hoppats på. De personer som ger mycket på det här forumet är antagligen ganska avskräckta för att gå in på chatten. Faktum är att det vanligaste antagligen är, som det är nu, att man går in och vänder om lika fort igen.
Vart tycker du att man ska vända sig nånstans om man vill ha en seriös chatt där man ändå kan flamsa och tramsa ibland.ska man inte ha nånstans att vända sigdå?Vem ska jag som inte har några vänner alls flamsa och tramsa med då?din inställning skrämmer bort folk än lockar.jag blir nästan förolämpad.Helt plöstligt kände jag mig psykiskt hemlös.Tack för det du!
Miche skrev:Är det några trådar som är för infantila för din smak så är det bara att låta bli att läsa dom. Jag skulle tro att många forumister har trådar de undviker, men knappast att urvalet är speciellt konformistiskt, en del tycker illa om vissa trådar, andra har helt andra preferenser men jag tror inte det har speciellt mycket med ålder på användarna att göra.
Däremot skulle jag önska en funktion som heter Dölj denna tråd som gör att man kan välja bort trådar som inte visas vid vanliga sökningar utan bara kommer att finnas tillgängliga via ett menyalternativ som heter Dolda trådar där det även går att återställa statusen.
Infantila trådar skapas av infantila människor som inte håller sig till dem enbart. Att dölja trådar är dock en del på vägen. Kanske dölja användares poster helt också (med en liten notis om dolda poster där de existerar). Om jag förstår rätt så fungerar ovänner funktionen inte riktigt så.
kullan skrev:tahlia skrev:Ungefär så, ja. Chatten är mest en lekstuga och inte det, i realtid, givande utbyte jag hade hoppats på. De personer som ger mycket på det här forumet är antagligen ganska avskräckta för att gå in på chatten. Faktum är att det vanligaste antagligen är, som det är nu, att man går in och vänder om lika fort igen.
Vart tycker du att man ska vända sig nånstans om man vill ha en seriös chatt där man ändå kan flamsa och tramsa ibland.ska man inte ha nånstans att vända sigdå?Vem ska jag som inte har några vänner alls flamsa och tramsa med då?din inställning skrämmer bort folk än lockar.jag blir nästan förolämpad.Helt plöstligt kände jag mig psykiskt hemlös.Tack för det du!
Eftersom du dristade dig att uttrycka dig så negativt om någon annans tankegångar så tycker jag inte det är för elakt av mig att säga att metoden mest skrämmer bort folk man inte vill prata med ändå. Med det sagt så är det givetvis fritt fram att umgås med alla de som uppskattar flamset och tramset för ni är ju ett antal trots allt. Bara jag slipper se skiten.
DIProgan skrev:Kanske dölja användares poster helt också (med en liten notis om dolda poster där de existerar). Om jag förstår rätt så fungerar ovänner funktionen inte riktigt så.
Jodå, ovänner gör att man ser att 'ovännen' visar att h*n har postat, och då visas en länk till inlägget. Du kan testa själv, det är ingen annan än du som ser vem som är ovän och det är enkelt att ta bort en person från ovän-listan.
Miche skrev:DIProgan skrev:Kanske dölja användares poster helt också (med en liten notis om dolda poster där de existerar). Om jag förstår rätt så fungerar ovänner funktionen inte riktigt så.
Jodå, ovänner gör att man ser att 'ovännen' visar att h*n har postat, och då visas en länk till inlägget. Du kan testa själv, det är ingen annan än du som ser vem som är ovän och det är enkelt att ta bort en person från ovän-listan.
Tackar
Så man ska dölja och hålla på..
Det tror jag inte är speciellt lyckat. Visserligen sitter det en del idioter på nätet, men dom flesta inläggen här har väll ändå stor relevans?
Det tror jag inte är speciellt lyckat. Visserligen sitter det en del idioter på nätet, men dom flesta inläggen här har väll ändå stor relevans?
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
Miche skrev:Dagobert skrev:[...] och vem fan är sven stolpe osv.
Nej, det skrev Dagobert inte! Jag skrev "sven stople" som exempel på hur okunniga ungdomar kunde ha svarat. Jag vet mycket väl vem Sven Stolpe var. Det var väl Miche gick in i mitt inlägg och "rättade" mitt "stavfel" som nu blivit flerfaldigt citerat som om det var jag som undrade vem han var.
Dagobert skrev:Miche skrev:Dagobert skrev:[...] och vem fan är sven stolpe osv.
Nej, det skrev Dagobert inte! Jag skrev "sven stople" som exempel på hur okunniga ungdomar kunde ha svarat. Jag vet mycket väl vem Sven Stolpe var. Det var väl Miche gick in i mitt inlägg och "rättade" mitt "stavfel" som nu blivit flerfaldigt citerat som om det var jag som undrade vem han var.
Har svarat dig i PM.
Hundralappen skrev:Så man ska dölja och hålla på..
Orly? Ska vi titta på vilka trådar som får flest inlägg kanske? "Nonsenstråden", "Vad åt du senast?", "Eller-stafetten" och, så klart, icke att förglömma "Den Stora sex-, snusk och PorrNonsensTråden."
Verkligen relevanta saker.
Hm.Det börjar kännas som jag visst gick vilse när jag googlade fram detta forum.jag trodde detta var ett ställe där man kunde umgås med folk som har liknande problem som en annan har.men det är visst bara ett info-forum detta.Sorryska funsera om jag ens vill återkomma alls
kullan skrev:Hm.Det börjar kännas som jag visst gick vilse när jag googlade fram detta forum.jag trodde detta var ett ställe där man kunde umgås med folk som har liknande problem som en annan har.men det är visst bara ett info-forum detta.Sorryska funsera om jag ens vill återkomma alls
Vem bryr sig vad folk tycker? Var dej själv bara!
treeman skrev:Vem bryr sig vad folk tycker? Var dej själv bara!
ja jag kan då inte va nån annan.Är tyvärr usel skådis.så jag kommer fortsätta att tramsa.Take it or live it.
tahlia skrev:Hundralappen skrev:Så man ska dölja och hålla på..
Orly? Ska vi titta på vilka trådar som får flest inlägg kanske? "Nonsenstråden", "Vad åt du senast?", "Eller-stafetten" och, så klart, icke att förglömma "Den Stora sex-, snusk och PorrNonsensTråden."
Verkligen relevanta saker.
Som övrigt ligger i "offtopic" där man kan vara lite mer "fri"
- Hundralappen
- Anslöt: 2009-01-16
kullan skrev:Hm.Det börjar kännas som jag visst gick vilse när jag googlade fram detta forum.jag trodde detta var ett ställe där man kunde umgås med folk som har liknande problem som en annan har.men det är visst bara ett info-forum detta.Sorryska funsera om jag ens vill återkomma alls
Moderator: Jag tror (och hoppas) att även de andra moderatorerna kan skriva under på nedanstående.
Jag tycker att vi har hög i tak och väldigt mycket utrymmen både för trams och för seriösa inlägg. I stort sett det vi inte gillar är personangrepp, olagligheter eller när medlemmar känner sig störda på det andra skriver (men en del får man faktiskt tåla).
Jag hoppas att du stannar kvar här, du har gett mig en hel del goda skratt och spridit en hel del god stämning och jag tycker att det verkar som om du fått en del stöd som gör att du mår lite bättre efter att ha varit inloggad och läst, dock råkar man ganska ofta ut för dysterkvistar med negativ uppfattning om det mesta, men vi vill gärna att även de medlemmarna ska få vara kvar och känna sig hemma.
Mitt stor problem är att veta när jag ska hålla käften.blir lite för upprörd ibland.Jag har ju råkat bli bra kompis med några medlemmar så jag kan nog inte hålla mig härifrån.Jag ber om ursäkt ifall nån tagit illa vid sig.Tycker bara att man kan ju göra ett urval på de trådar man besöker.de man inte finner nåt nöje i hoppar man över bara.det var det jag mena.
kullan skrev:Mitt stor problem är att veta när jag ska hålla käften.blir lite för upprörd ibland.
Det gäller väl för de flesta av oss, det är bl.a. därför vi fått diagnos (dvs de av oss som fått diagnos).
Miche skrev:kullan skrev:Mitt stor problem är att veta när jag ska hålla käften.blir lite för upprörd ibland.
Det gäller väl för de flesta av oss, det är bl.a. därför vi fått diagnos (dvs de av oss som fått diagnos).
Dyker bara in i tråden så där..
Som jag tolkar er så menar ni att det är ett problem att inte hålla käften?
Jo, jag känner igen mig. Men det beror också på vad man menar. Kan man generalisera och säga att "varje gång jag inte kan hålla käften så blir det problem"? Eller går det bra ibland och dåligt ibland? Ifall det senare så kanske man inte är det vandrande "stolpskott" som man själv går omkring och tror?
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Miche skrev:Det gäller väl för de flesta av oss, det är bl.a. därför vi fått diagnos (dvs de av oss som fått diagnos).
du har en poäng där.
De så väldigt toleranta och neutrala moderatorerna får väl ha ett fortsatt trevligt utbyte med den ack så glädjespridande kullan.
DIProgan skrev:De så väldigt toleranta och neutrala moderatorerna får väl ha ett fortsatt trevligt utbyte med den ack så glädjespridande kullan.
Inte bara med kullan, utan även tahlia och DiProgan m.fl. m.fl.
KrigarSjäl skrev:Jag säger bara en sak: SVEN STOLPE - och hör sen!
Charlie Parker höll alltid linjen.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter