Äldre inlägg (läsa med och utan inloggning)
13 inlägg
• Sida 1 av 1
Äldre inlägg (läsa med och utan inloggning)
Varför kan man inte kika på medlemmars inlägg utan inloggning?
Tidigare har det ju varit så att ifall man söker på en medlems totala inlägg kan man se fler inlägg oinloggad, än inloggad. Loggar man in nu, som aspergerforumet kräver för att kunna läsa över huvudtaget, kan man endast läsa ett begränsat antal inlägg. Jag, som inte varit överdrivet aktiv på forumet önskar läsa äldre inlägg. Vad göra?
Admin
Förtydligade rubriken
Tidigare har det ju varit så att ifall man söker på en medlems totala inlägg kan man se fler inlägg oinloggad, än inloggad. Loggar man in nu, som aspergerforumet kräver för att kunna läsa över huvudtaget, kan man endast läsa ett begränsat antal inlägg. Jag, som inte varit överdrivet aktiv på forumet önskar läsa äldre inlägg. Vad göra?
Admin
Förtydligade rubriken
- hektiske hektor
- Anslöt: 2008-12-06
Admin
Jag vet inte riktigt vad du menar? Vi har stoppat möjligheten att läsa medlemmars profiler utan inloggning för att dessa inte skall vara sökbara via tex Google. Det är troligt (jag är inte forumtekniker) att med det även försvann möjligheten att söka på medlemmars inlägg utan inloggning, om man nu kunde det tidigare? Det tycker jag i så fall är bra.
Men du är ju medlem och det är väl inga problem för dig att logga in och läsa? Vad menar du med att man endast kan läsa ett begränsat antal inlägg? Kunde man tidigare läsa fler inlägg om man inte var inloggad? Det ska gå att läsa alla inlägg utan inloggning utom Aot.
Jag vet inte riktigt vad du menar? Vi har stoppat möjligheten att läsa medlemmars profiler utan inloggning för att dessa inte skall vara sökbara via tex Google. Det är troligt (jag är inte forumtekniker) att med det även försvann möjligheten att söka på medlemmars inlägg utan inloggning, om man nu kunde det tidigare? Det tycker jag i så fall är bra.
Men du är ju medlem och det är väl inga problem för dig att logga in och läsa? Vad menar du med att man endast kan läsa ett begränsat antal inlägg? Kunde man tidigare läsa fler inlägg om man inte var inloggad? Det ska gå att läsa alla inlägg utan inloggning utom Aot.
Titti skrev: Vi har stoppat möjligheten att läsa medlemmars profiler utan inloggning för att dessa inte skall vara sökbara via tex Google.
Utmärkt. Hemskt att tänka på att det har gått förut. Paranoid, jag?
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
alfapetsmamma skrev:Titti skrev: Vi har stoppat möjligheten att läsa medlemmars profiler utan inloggning för att dessa inte skall vara sökbara via tex Google.
Tyckte jag med. När det stod klart för mig tog jag raskt bort allt personligt ur min profil, jag hade ingen aning om att det var så innan.
Titti skrev:alfapetsmamma skrev:Titti skrev: Vi har stoppat möjligheten att läsa medlemmars profiler utan inloggning för att dessa inte skall vara sökbara via tex Google.
Tyckte jag med. När det stod klart för mig tog jag raskt bort allt personligt ur min profil, jag hade ingen aning om att det var så innan.
Inte jag heller, jag förstod det nu, och blev rädd i efterskott så att säga.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Danne skrev:Låter bra det. Detta ska vara ett forum för medlemmarna.
Informationen till icke medlemmar bör vara begränsad.
Självklart, kunde inte hålla med mer. Men i nuläget är informationen begränsad även för oss medlemmar. Sök på valfri forumit som postat fler än 50 inlägg och kom sedan tillbaka och säg att det går att läsa allihop som förut, medlem eller icke medlem.
Exempel: Om jag som inloggad letar bland låt säga Emma CC:s 70 inlägg visas endast 8 av dem. Söker jag på Krigarsjäls (över 13000) och byter sida bland siffrorna nedan till nr 2 står det bara "Inga träffar på dina sökkriterier". Allt jag kan få tillgång till är hans 24 senaste, eller något sådant, beroende på hur långa de är.
Alltså. Endast en sida med inlägg av 480 i KS fall redovisas.
- hektiske hektor
- Anslöt: 2008-12-06
Det är tre saker som jag känner till:
- 1. Forumet hade förr en nästan omodererad avdelning som hette Fri diskussion, sedermera Nya fri diskussion. Den spårade ur och ersattes med den nuvarande, modererade, AOT. Men alla trådar och inlägg som fanns där har inte flyttats över så att medlemmar kan läsa dem - delvis på grund av nämnda urspårning, delvis för att den frivilliga forumpersonalen inte har haft tid att gå igenom dem.
2. Det förra forumhotellet, Oderland, slarvade bort flera trådar.
3. Det där "Inga träffar" när massor med träffar finns har dykt upp då och då under hela min tid här. En av forumets många buggar. Forummotorn eller vad det heter är gammal och stöds inte längre av sin tillverkare, men ingen har hittills haft tid att uppdatera.
Om man kollar på Medlemslista och sorterar efter antal inlägg i fallande ordning, så har de sju överstas inlägg försvunnit (förutom de senaste 24 inläggen). För alla andra får man när man kollar på sid 2, 3 etc bara detta svar "Inga träffar på dina sökkriterier".
Det verkar alltså som att över ett visst antal inlägg så slår en bugg till.
Det verkar alltså som att över ett visst antal inlägg så slår en bugg till.
Re: Äldre inlägg (läsa med och utan inloggning)
Detta påstående stämmer inte.
http://webcache.googleusercontent.com/s ... .google.sehttp://www.aspergerforum.se/forumregler-t9365.html skrev:Observera att varken signaturer eller avatarer är synliga för gäster eller sökmotorer, endast för inloggade medlemmar.
Admin
Jag har blivit uppmärksammad på det, strax efter datumet för denna cachade version. Då gjorde jag en del ändringar i inställningarna och jag hoppas det fungerar som avsett nu.
Jag har blivit uppmärksammad på det, strax efter datumet för denna cachade version. Då gjorde jag en del ändringar i inställningarna och jag hoppas det fungerar som avsett nu.
ögonblicksbild av hur sidan såg ut den 8 junTitti skrev:Admin
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:pVJ82Po-g_gJ:www.aspergerforum.se/vilka-ska-raknas-t20983.html+site:http://aspergerforum.se/&cd=4&hl=sv&ct=clnk&gl=se&source=www.google.se
Tydligen inte.
Jag har löst samma problem på annat håll, inte särskilt snygg lösning men fungerande.
Så tjoa till ifall ni ger upp.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter