Adolf Hitler återuppstår!

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav elle » 2012-12-29 17:04:00

ZeldAlice skrev:Hah! Adolf Hitler en djurvän!? Det tror jag inte dugg på så som han är!

Bild
elle

Anslöt: 2011-01-09

Inläggav treeman » 2012-12-29 17:05:36

Många psykopater säger sig vara djurvänner. De vinner sympati då. Sen kan en psykopat såklart kontrollera djuren.

He is the master.
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Inläggav elle » 2012-12-29 17:06:46

slackern skrev:Han och arkitekten Speer kunde sitta timtals och skissa.

han och Speer var de något mer än bara vänner ? väldigt nära vänner eller ?
elle

Anslöt: 2011-01-09

Inläggav ZeldAlice » 2012-12-29 17:08:27

elle skrev:
ZeldAlice skrev:Hah! Adolf Hitler en djurvän!? Det tror jag inte dugg på så som han är!

Bild

Min erfarenhet av hundar är inte så bra, men dock vet jag att hundar är vänskapliga djur som vill bli kompis med alla de möter. De kan inte känna av om en person är falsk eller nåt som t ex katter, hästar etc.

Dessutom om nu Hitler skulle vara djurvän så skulle han inte vara så j*vla rasistisk heller eftersom människan behandlar djur av lägre status för deras "ras" skull så som Hitler gör med judar och de som inte hade samma åsikt som han.

treeman skrev:Många psykopater säger sig vara djurvänner. De vinner sympati då.

1+
ZeldAlice

Anslöt: 2012-04-22

Inläggav slackern » 2012-12-29 17:09:02

treeman skrev:Många psykopater säger sig vara djurvänner. De vinner sympati då. Sen kan en psykopat såklart kontrollera djuren.

He is the master.

Intressant tanke ligger nog en hel del sanning bakom den.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav slackern » 2012-12-29 17:11:59

elle skrev:
slackern skrev:Han och arkitekten Speer kunde sitta timtals och skissa.

han och Speer var de något mer än bara vänner ? väldigt nära vänner eller ?

Det har jag inte den blekaste aning om. Men Speer har sagt att han var nog Hitlers närmaste vän. Han var väldigt kylig och reserverad gentemot andra. Men mot Speer skulle han vara varm och vänlig. Om det var något homoerotiskt vet jag inte. Om det var det du syftade på.
slackern

Inläggav slackern » 2012-12-29 17:14:00

ZeldAlice skrev:
elle skrev:

Bild

Min erfarenhet av hundar är inte så bra, men dock vet jag att hundar är vänskapliga djur som vill bli kompis med alla de möter. De kan inte känna av om en person är falsk eller nåt som t ex katter, hästar etc.

Dessutom om nu Hitler skulle vara djurvän så skulle han inte vara så j*vla rasistisk heller eftersom människan behandlar djur av lägre status för deras "ras" skull så som Hitler gör med judar och de som inte hade samma åsikt som han.

1+

Det verkar som att nazisterna brydde sej mer om djur än människor.

There was widespread support for animal welfare in Nazi Germany[1] and the Nazis took several measures to ensure protection of animals.[2] Many Nazi leaders, including Adolf Hitler and Hermann Göring, were supporters of animal protection. Several Nazis were environmentalists, and species protection and animal welfare were significant issues in the Nazi regime.[3] Heinrich Himmler made an effort to ban the hunting of animals.[4] Göring was an animal lover and conservationist.[5] The current animal welfare laws in Germany are modified versions of the laws introduced by the Nazis.[6]

http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_wel ... zi_Germany
slackern

Inläggav ZeldAlice » 2012-12-29 17:19:17

slackern skrev:
ZeldAlice skrev:
elle skrev:Bild

1+

Det verkar som att nazisterna brydde sej mer om djur än människor.

There was widespread support for animal welfare in Nazi Germany[1] and the Nazis took several measures to ensure protection of animals.[2] Many Nazi leaders, including Adolf Hitler and Hermann Göring, were supporters of animal protection. Several Nazis were environmentalists, and species protection and animal welfare were significant issues in the Nazi regime.[3] Heinrich Himmler made an effort to ban the hunting of animals.[4] Göring was an animal lover and conservationist.[5] The current animal welfare laws in Germany are modified versions of the laws introduced by the Nazis.[6]

Jag har ändå så svårt att tro det! Det känns mer som en täckmantel av nåt slag.
ZeldAlice

Inläggav slackern » 2012-12-29 17:28:40

ZeldAlice skrev:

Det kan fröken ha alldeles rätt i. :)
slackern

Inläggav Alien » 2012-12-29 17:36:39

Djurskyddet riktat mot judarna?
The laws against vivisection were often used as a pretext to prosecute Jewish scientists.[10] In 1940, a discussion was started within the administration about prohibiting pets, in order to conserve foodstuffs for human consumption. But personal interference by Hitler stopped this proposal. Ultimately a decree was published by the administration against pets, but it referred only to the pets in the possession of non-Aryan citizens.[23] On February 15, 1942, a decree was published prohibiting Jews from keeping pets.
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Alien » 2012-12-29 18:42:13

sugrövmanövern skrev:Han hade hamnat i Aspergerklass och inte kommit någonstans i livet.

Oskadliggjord! Fast det förutsätter att han återuppstår som nyfödd och inte som han var när han sköt sig i bunkern 1945.

artikel-hade-adolf-hitler-aspergers-syndrom-t9667.html
hitler-sjalvupptagen-snarare-an-sjalvforsjunken-t10471.html
Alien
Moderator

Inläggav atoms » 2012-12-29 19:04:01

Om nu Adolf Hitler återuppstår hoppas jag att han föds i en familj som inte förstör honom en gång till... Another chance to get it right!!!
atoms
Moderator

Anslöt: 2009-05-05

Inläggav treeman » 2012-12-29 19:10:38

atoms skrev:Om nu Adolf Hitler återuppstår hoppas jag att han föds i en familj som inte förstör honom en gång till... Another chance to get it right!!!

Jag ser honom som ett kyskt jehovas vittne, alltid i en vit kavaj och ett kärleksfullt léende till sina medmänniskor.
treeman
Inaktiv

Anslöt: 2009-04-07

Inläggav slackern » 2012-12-29 19:19:29

atoms skrev:Om nu Adolf Hitler återuppstår hoppas jag att han föds i en familj som inte förstör honom en gång till... Another chance to get it right!!!

Trådens bästa och vettigaste inlägg. :)
slackern

Inläggav Alien » 2012-12-30 1:00:42

treeman skrev:Om TS menar att han återuppstod som nyfödd så skulle han inte ha rösträtt förrän om 18 år. Och då kommer världen se väldigt annorlunda ut än nu.

Jag antog att TS menade att Hitler återuppstod som vuxen man med samma namn.

Vi kanske får tänka oss att Hitler återuppstod som nyfödd för 18 år sedan. Frågan är om han då skulle ha något minne från sitt tidigare liv. Man kan ju tänka sig att själavandring existerar, och att Hitler fått bli kackerlacka, råtta etc och nu kvalificerat sig att bli människa igen. Eller ska man tänka sig att Hitler levde i helvetet och blev uppkallad till jorden av en trollkunnig nazist? Och vilken är dagens dolkstötslegend?

Men en Hitler idag skulle ha växt upp med en annan uppfostran och annan miljö.

Det var ju en film/bok som handlade om att Hitler blivit klonad och att det växte upp små Hitlerkloner i olika familjer. De som växte upp i nazistfamiljer blev förstås nazister. Men en Hitlerklon som växte upp i en vanlig (och icke dysfunktionell familj) skulle inte blivit samma psykopat som Adolf Hitler. Visserligen skulle han förmodligen vara rätt otrevlig och ha vissa psykopatdrag, men han skulle inte bli en massmördare. Alltså uppstår frågan "vore det rätt att mörda alla dessa Hitlerkloner? Är inte alla barn oskyldiga?"
Alien
Moderator

Inläggav slackern » 2012-12-30 1:12:10

Alien skrev:Det var ju en film/bok som handlade om att Hitler blivit klonad och att det växte upp små Hitlerkloner i olika familjer. De som växte upp i nazistfamiljer blev förstås nazister. Men en Hitlerklon som växte upp i en vanlig (och icke dysfunktionell familj) skulle inte blivit samma psykopat som Adolf Hitler. Visserligen skulle han förmodligen vara rätt otrevlig och ha vissa psykopatdrag, men han skulle inte bli en massmördare. Alltså uppstår frågan "vore det rätt att mörda alla dessa Hitlerkloner? Är inte alla barn oskyldiga?"

Det är Pojkarna från Brasilien du tänker på. Boken skervs utav Ira Levin.

slackern

Inläggav Vildsvin » 2012-12-30 1:43:24

lillmupp skrev:Kanske förfasas över att Israel existerar.

Det är jag inte så säker på eftersom huvudmålet var att befria Europa från judarna (exempelvis genom att fördriva dem till Madagaskar) snarare än att utrota dem helt. Massflykten av judar till Israel gör att deras kultur försvinner. De sekulariseras och Israel blir ett västland bland andra.

Kanske låter långsökt med tanke på dagens Mellanösternkonflikt men när en Hitler som föds i dag blivit vuxen så kommer USA sedan länge inte ha råd att stötta Israel militärt så att de tvingas göra stora kompromisser.
Vildsvin

Anslöt: 2011-01-03

Inläggav Alien » 2012-12-30 2:14:56

Ja, jag såg Pojkarna från Brasilien på TV, men har inte läst boken.

En Hitlerklon som uppfostras till att bli en ledare och tro på nazismen, att han är utvald till ett heligt uppdrag, en sådan skulle verkligen bli farlig. Detta eftersom han är en narcissist. Annars skulle man kunna tänka sig att han blev något annat, som tillfredsställde denna sida: konstnär (kanske skulle gå bättre denna gång) eller programledare i TV.

Annars ser jag också en Breivik-typ för mig: Landet har sålts ut till EU och muslimska invandrare av politiker. Dessa politiker liksom muslimer etc måste bort och likaså måste journalister och feminister försvinna.
Alien
Moderator

Inläggav mikael » 2012-12-30 7:49:45

Alien skrev:
treeman skrev:Om TS menar att han återuppstod som nyfödd så skulle han inte ha rösträtt förrän om 18 år. Och då kommer världen se väldigt annorlunda ut än nu.

Jag antog att TS menade att Hitler återuppstod som vuxen man med samma namn.

Vi kanske får tänka oss att Hitler återuppstod som nyfödd för 18 år sedan. Frågan är om han då skulle ha något minne från sitt tidigare liv. Man kan ju tänka sig att själavandring existerar, och att Hitler fått bli kackerlacka, råtta etc och nu kvalificerat sig att bli människa igen. Eller ska man tänka sig att Hitler levde i helvetet och blev uppkallad till jorden av en trollkunnig nazist? Och vilken är dagens dolkstötslegend?

Men en Hitler idag skulle ha växt upp med en annan uppfostran och annan miljö.

Det var ju en film/bok som handlade om att Hitler blivit klonad och att det växte upp små Hitlerkloner i olika familjer. De som växte upp i nazistfamiljer blev förstås nazister. Men en Hitlerklon som växte upp i en vanlig (och icke dysfunktionell familj) skulle inte blivit samma psykopat som Adolf Hitler. Visserligen skulle han förmodligen vara rätt otrevlig och ha vissa psykopatdrag, men han skulle inte bli en massmördare. Alltså uppstår frågan "vore det rätt att mörda alla dessa Hitlerkloner? Är inte alla barn oskyldiga?"

Hade tänkt att han återuppstår i sina forna dar och börjar med att dimpa ner i riksdagshuset i Berlin ,vad skulle hända?
Folk skulle nog tro att han var en kopia!
mikael

Anslöt: 2009-06-21

Inläggav mnordgren » 2012-12-30 13:16:05

Admin:

Diskussionen om islam återfinns nu här:

post948130.html#p948130
mnordgren

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav ZeldAlice » 2012-12-30 22:00:07

slackern skrev:
ZeldAlice skrev:

Det kan fröken ha alldeles rätt i. :)

Lol, tack för att du gillar min hypotes! :D Tror ärligt talat, att det bara är en täckmantel.
ZeldAlice

Inläggav Vildsvin » 2012-12-30 23:38:30

Jag tycker frågan är ganska naiv. En potentiell Adolf Hitler finns överallt mitt ibland oss. Vi ser honom inte, men så fort tillräckligt många av oss vill ha en stark Ledare kommer han att träda fram.
Vildsvin

Anslöt: 2011-01-03

Inläggav mikael » 2012-12-31 7:09:40

Det här var menat om manus vad som skulle hända om den verklige Adolf återuppstod.
Vad folk skulle tro?
Vad han skulle tycka.
mikael

Anslöt: 2009-06-21

Inläggav Richard » 2012-12-31 15:31:32

Bild
Richard

Anslöt: 2005-10-12

Återgå till Intressanta intressen

Logga in